perjantai 30. marraskuuta 2018

Talvikokeiluja Passelilla.

Tässä Passeli "talviselta" reissulta palanneena.
Tarkoitus oli lähinnä kokeilla, kuinka hyvin eturengas pitää (sähköinen etuvetomoottori). Toinen kokeilun aihe oli, paljonko pakkanen madaltaa sähköistä suorituskykyä. Eilisestä pakkasta 9-10, akku yön kiinni pyörässä, aamusella lähdin liikkeelle. .Etuveto, vaikka ilman polkemistakin ajaen ei saanut aikaan etupyörän luistoa. Amppeerien suhteen oli havaittavissa selkeästi pakkasyön vaikutus. kulutusmäärään, arvelin sen olleen +1/3  kesäkelistä, tosin kesäkelillä pärjäsin avustustasolla 1 ja nyt tuossa kotimäessä tarvittiinkin 3, se vierintävastus.Hyvin varustein tällä menopelillä ajelee kunnossapidetyn väylän talvellakin, luulisin ihan kohtuudella. Valmis maailma, mihinkäs kiire?Tulihan tuossa tänään seitsemän jälkeen käytyä viemässä naapuriin piiraat. Siellä kun hommissa oli joukko kylmäkoneasentajia; tulivat luokseni ja mainitsivat nähneensä aamupimeällä pyöräni ja otsalamppuni valossa mutta tänään kun unohdin otsalampun lähtiessäni, ajoin pyörän omalla led-valaisimella.Tulivat kyselemään, mikä härpäke tämä oikein on kun mitään ääntä ei kuulu. Polkupyörä, vaiko muu kun olivat huomioineet, etten aina polkenut.Minäpä selitin; kertoivat, että eivät koskaan moista laitetta ole nähneet.Kaikki edellä mainittu johtui vaimon autontarpeesta aamuaikaisella jolloin tämä kuljetuspyörä korvasi auton.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti