sunnuntai 16. syyskuuta 2018

Ajaminen Passelilla.

Passelin ajaminen on helppoa. Ensin kytketään akusta virrat päälle, sitten pyörän vaihteisto ykköselle. Sitten vain liikkeelle polkaisemalla ja samalla avustamalla sähköllä.
LCD-näyttö



IMG 1638
Tässä säköllä ajamisen tärkeimmät; oik käsikaasu, sen vieressä soittokello ja yäpuolella vaihteiston valinta.
Ylämäkiin kannattaa ajaa rauhallista tempoa, 1-vaihteella ja kaasulla vain hieman avustaen; näin säästää akkua.
Jotta pyörä toimisi kohtuullisesti kuntoiluvälineenäkin, olen säätänyt sen siten, että pelkästään kaasulla ajaen avustus loppuu 15 kmh, polkien suurimmalla vaihteella avustus loppuu 20 kmh; näinollen olen pakotettu polkemaan kohtuullisesti. LCD-näytöltä seurailen melko tarkasti, ettei teholukema nouse kovin paljon 300W päälle. Se akkukapasiteetin (13 Ah) säästäminen.
Keskinopeus LCD-näytön mukaan näillä käyttöalueillani n 15 kmh, mielestäni ihan kohtuullinen.
Kertomassani säädöissä Passeli ei ole sähköavusteinen polkupyörä, koska sitä voi ajaa polkemattakin. Siis sille tarvitaan liikennevakuutus. Vakuutettuna laitteeni maksiminopeus saisi olla 35 kmh.
IMG 1634
Kuvassa "tankkaustapahtuma", eli akun lataaminen. Laturi on automatisoitu (ylilataussuojaus) Li-ion-akkujen lataamiseen tarkoitettu 2Ah tehoinen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti